Halsua Kaustinen Lestijärvi Toholampi Veteli

Osallistu alueen liikennepalveluiden kehittämiseen

Asukkaille Yrityksille

Osallistu alueen liikennepalveluiden kehittämiseen

Kaustisen seutukunta ja Leader Pirityiset ry kutsuvat alueen toimijoita ideoimaan yhteiselle aluekehittämisen innovointialustalle. Ideariihi polkaistaan käyntiin keskittymällä aluksi alueen liikennepalveluihin.

- Liikkumisen palvelut liittyvät erittäin olennaisesti maaseudun elinvoimaan ja palveluiden saavutettavuuteen. Kaupassa käyntiin liittyy kuljetus. Harrastukseen menoon liittyy kuljetus. Urheilu- ja kulttuuritapahtumiin liittyy kuljetus. Töihin ja kouluun liittyy kuljetus. Verkkokauppaostoksen kotiin saantiin liittyy kuljetus. Näin ollen Ideariihi sopii enemmän kuin hyvin Kyytiin2 -hankkeen teemaan, kertoo projektipäällikkö Tomas Luoma.

Ideariihi-Innovointialusta on nyt auki ja alueen asukkaat voivat käydä siellä kommentoimassa, ideoimassa ja tykkäämässä toisten ideoista. Luoma toivoo, että kynnys omien ideoiden kertomiselle olisi matalalla.

- Jokainen idea ja kommentti on tervetullut. Niistä on valtava apu liikennepalveluiden kehityksen eteenpäin viemiselle ja voimme tällä tavalla yhdessä parantaa alueen elinvoimaa sekä yritys- ja harrastustoiminnan saavutettavuutta. Mitä helpommin erilaiset palvelut ovat tavoitettavissa sitä houkuttelevammalta alueemme näyttää myös turistien ja potentiaalisten alueelle muuttajien näkökulmasta.

Ideariiheen pääsee tästä linkistä: https://app.viima.com/pirityiset/idea-riihi/?categories=54212

Halsua Kaustinen Lestijärvi Toholampi Veteli