• Tietoliikenneyhteydet
17.10.2022

Kuitua kylille -valokuituillat jatkuvat loka-marraskuussa

Kaustisen seutukunnan valokuituyhteyksien kehittämishanke Kuitua kylille järjestää avoimia valokuituiltoja syksyn aikana eri puolilla hankealuetta. Tulevien iltojen tavoitteena on käydä alueen asukkaiden kanssa vuoropuhelua tietoliikenneyhteyksien nykytilasta, tarpeista ja mahdollisuuksista. Valokuituilloissa on mukana paikallinen KaseNet Oy.

-Valokuituilloissa jaetaan ja kerätään tietoa alueiden mahdollisuuksista verkon laajentamiseen. Tämä on hyvä tilaisuus edistää valokuidun laajenemisen omalle asuinalueelle. Valokuitu on nopein ja luotettavin nettiyhteys pitkälle tulevaisuuteen, toteaa projektipäällikkö Santtu Lehto

Valokuituiltoja tullaan järjestämään eri puolilla Kuitua kylille -hankealuetta, johon kuuluu Kaustisen seutukunnan kunnat Halsua, Kaustinen, Lestijärvi, Toholampi ja Veteli sekä Perho ja Ullava.
- Seuraavat valokuituillat järjestetään lokakuussa Toholammilla, Lestijärvellä ja Salonkylässä ja marraskuussa Halsuan Ylikylällä ja Köyhäjoella. Tilaisuuksissa on mahdollisuus kysymyksiin ja keskusteluun, Lehto kertoo.

Kuitua kylille -hankkeessa selvitetään valokuituverkon laajenemisen mahdollisuuksia. Päämääränä on toimivat tietoliikenneyhteydet myös harvaan asutulla maaseudulla. Lisätietoa hankkeesta ja valokuituilloista löytyy osoitteesta kuituakylille.fi
- Vuoden 2021 syksyn valokuituiltojen tuloksena konkretisoitui kolme valokuidun kyläverkon rakentamishanketta, Lehto mainitsee.

Kuitua kylille -valokuituillat:

• Toholampi, Kulttuurisali - 24.11. klo 19