• Kiertotalous
  • Tarjouspyynnöt
2.3.2023

Kierthon 2.0 -hanke pyytää tarjouksia selvitykseen sähköverkon kehittämisen tarpeista

Kierthon 2.0 -hanke pyytää tarjouksia selvitykseen uusiutuvan ja sään mukaan vaihtelevan energiantuotannon tuomista sähköverkon kehittämisen tarpeista Kaustisen seutukunnan alueella.

Tämän hankinnan on tarkoitus on tarkastella sähköverkkojen kehitystarpeita sääolosuhteista riippuvaisen uusiutuvan energian tuotantomäärien kasvaessa sekä tarkastella ansaintalogiikkaa liittyen aurinkoenergian pientuottamiseen erityisesti Kaustisen seutukunnan alueella mutta myös laajemmin Keski-Pohjanmaalla.

Tavoitteena on mallintaa seudullista joustavaa energiaekosysteemistä, jossa energiaa tuotetaan hajautetusti ja varastoidaan kulutuspiikkien ja katkojen varalle, sekä selvittää kysyntäjouston ja energianvarastoinnin mahdollisuudet Kaustisen seutukunnan alueella. Työn toisena tavoitteena on mallintaa aurinkovoiman tuottamisen ansaintalogiikkaa tulevaisuuden kehitystä vastaamaan sekä tarkastella ja tunnistaa potentiaalisia kehityskohtia sähkömarkkinalaista tähän liittyvin osin.

Tarjouspyyntö löytyy kokonaisuudessaan täältä.

Pyydämme toimittamaan tarjoukset maanantaihin 20.03.2023 klo 14.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet Sähköpostiviestin otsikkoon teksti: ”Kierthon 2.0 sähköverkon kehittämisen tarkastelu”.