• Kiertotalous
  • Tarjouspyynnöt
7.2.2022

Tarjouspyyntö: Asiantuntijapalvelun hankinta bioenergian kysynnän aluetaloudelliset vaikutukset -selvitykseen

Asiantuntijapalvelun hankinta KIERTH2ON 2.0-hankkeen bioenergian kysynnän aluetaloudelliset vaikutukset -selvitykseen

KIERTH2ON 2.0 -hanke on osa Kaustisen seutukunnan toimintaa, jonka avulla kehitetään uusiutuvan energian ekosysteemejä tukemaan maaseutualueiden rakennemuutosta. Hankkeen tavoitteena on luoda edellytyksiä uusiutuvan energian liiketoiminnalle ja erityisesti biokaasun käytön lisäämiselle Kaustisen seutukunnan alueella. Kaustisen seudulla on hyvät edellytykset biokaasutuotannolle. Toimivat markkinat kasvattavat alueen taloutta ja elinvoimaa, ja bioenergian hyödyntäminen tukee myös vihreää siirtymää.

KIERTH2ON 2.0 -hankkeen toteuttaja on Kaustisen seutukunta -organisaatio, jonka jäsenkuntia ovat Halsua, Kaustinen, Lestijärvi, Toholampi ja Veteli. Hankkeen päärahoittaja Euroopan aluekehitysrahasto (Kestävää kasvua ja työtä 2014–2020 Suomen rakennerahasto-ohjelma).

Tässä vaihessa hanketta pyydämme tarjousta asiantuntijapalvelusta KIERTH2ON 2.0-hankkeen bioenergian kysynnän aluetaloudelliset vaikutukset -selvitykseen. Hankinta liittyy KIERTH2ON 2.0 -hankkeen hankesuunnitelman mukaisiin (työpaketti 1) toimenpiteisiin:

• Selvitetään bioenergian hintamekanismit ja alueellisten markkinoiden kehittymiseen vaikuttavat tekijät
  • Selvitetään energiamuutosprosessin edellytykset toimialoittain – miten kysyntää synnytetään ja voidaan edistää ja mitkä tekijät siinä voidaan seudullisesti hallita (tarkastelussa: maatalous, teollisuus, julkinen sektori, kotitaloudet ja liikenne)

Hankinnan kohde tarkennettuna tarjouspyyntö.

Lisätietoja hankittavan palvelun sisällöstä antaa sähköpostitse projektipäällikkö Salla Siivonen Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet. Lisätietoja hankkeesta: www.kierthon2.fi