• Tarjouspyynnöt

Tarjouspyyntö: Asiantuntijapalvelu työelämävalmennukseen

TARJOUSPYYNTÖ

MUKAAN – Mukana kasvussa

Asiantuntijapalvelun hankinta asiakkaille suunnattavan työelämävalmennuksen toteuttamiseen

1. Hankinnan tausta

Lestijärven kunta Kaustisen seutukunta toteuttaa MUKAAN - mukana kasvussa -hanketta ajalla 1.8.2020 - 31.7.2023. Keski-Suomen ELY-keskus on myöntänyt hankkeelle rahoituksen Euroopan sosiaalirahastosta (ESR).

MUKAAN-hankkeen tavoitteena on kohderyhmän osallisuuden ja hyvinvoinnin edistäminen, työ- ja toimintakyvyn ylläpitäminen ja vahvistaminen sekä toiminta- ja palvelumallien kehittäminen kohderyhmän tukemiseen, rohkaisuun, aktivointiin ja valmiuksien lisäämiseen, jotta he kykenevät hakeutumaan tarjolla olevien julkisten palveluiden piiriin.

Hankkeen kohderyhmänä ovat Kaustisen seutukunnan jäsenkuntien: Halsua, Kaustinen, Lestijärvi, Toholampi ja Veteli sekä Perhon kunnan työelämän ulkopuolella olevat henkilöt, syrjäytymisvaarassa olevat henkilöt sekä heikossa työmarkkina-asemassa olevat henkilöt, jotka tarvitsevat vahvaa tukea lähteäkseen käyttämään tarjolla olevia palveluita.

Tavoitteena on edistää osallisuutta sekä kohderyhmien työ- ja toimintakykyä yksilöohjauksen ja ryhmätoiminnan keinoin. Tavoitteena on kohdata ja tarjota mahdollisuus turvalliseen ja luottamukselliseen asiantuntijakontaktiin. Yhdessä osallistujien kanssa sovittavilla yksilöllisillä tavoitteilla tuetaan ja edistetään osallistujaa arjen- ja elämänhallinnassa.

Hanketyöntekijäresurssin lisäksi hankitaan ostopalveluna yksilö- ja ryhmäpalveluja, joiden tuella osallistujia motivoidaan ja valmennetaan siirtymään julkisten palvelujen piiriin, kohti koulutusta ja työelämää. Keskeistä on yksilöllinen tilannekartoitus ja sen pohjalta ohjaaminen tarkoituksen mukaisiin palveluihin. Ulkopuolista asiantuntijuutta hyödyntäen osallistujille mahdollistetaan yksilö- ja ryhmäpalveluita, joiden perusteella ohjautuminen lisätutkimuksiin perusterveydenhuoltoon tai muihin palveluihin. Yksilö- ja ryhmäohjausta toteutetaan hankehenkilöstön tekemänä sekä tuetaan ostopalveluna hankittavalla asiantuntijaosaamisella.

Tässä vaiheessa hankitaan ulkopuolista asiantuntijapalvelua toteuttamaan valmennustyötä hankkeen tavoitteiden saavuttamiseksi. Asiantuntijapalvelun ostajana toimii Lestijärven kunta Kaustisen seutukunta.

2. Hankinnan kohde

Kohdassa 1 kuvatun taustan pohjalta pyydämme tarjousta ”Asiantuntijapalvelu työelämävalmennukseen”.

Hankinnan kohteen määrittely:

Arviolta kolme (3) noin 1–5 tuntia kestävää valmennusta (yksilö/pienryhmävalmennus), käsitellen muun muassa seuraavia asioita:

1. oman tilanteen tunnistaminen ja vahvuuksien hyödyntäminen

o oman työ- ja toimintakyvyn arviointi

o työllistymisen positiiviset vaikutukset

o työnhakemisen mentaaliset haasteet

o työnhakemisen sosiaaliset haasteet

o opiskelu ja urapolkujen kartoittaminen

2. työn hakemiseen liittyvä osaaminen

o työnhakukanavien hyödyntäminen

o työmahdollisuuksien tunnistaminen, kontaktointi

o työhakemuksen ja ansioluettelon (cv) laatiminen

o työhaastatteluun valmistautuminen

o työelämän säännöt

3. työllistymisen erilaiset vaihtoehdot

Hankittava asiantuntijapalvelu räätälöidään erikseen kullekin asiakkaalle / pienryhmälle soveltuvaksi asiakkaiden lähtötilanne huomioiden. Asiakasmäärät vaihtelevat kunnittain ja tarkentuvat palveluntoteuttamisen suunnitteluvaiheessa. Asiantuntijapalvelu ja asiakaskontaktointi toteutetaan henkilökohtaisena palveluna asiakkaan kotikunnassa. Mukaan-hankkeen projektihenkilöstö on aktiivisesti mukana valmennuksen suunnittelussa ja käytännön toteuttamisessa. Hankittavan asiantuntijapalvelun valmistelutyö tehdään yhteistyössä Mukaan-hankkeen hankehenkilöstön kanssa ja suunnittelutyö laskutetaan hankkeelta tuntiveloituksena toteutuneiden tuntien mukaan. Palvelun toteuttamisesta tehdään erillinen sopimus. Palveluntuottaja on salassapitovelvollinen Mukaan – mukana kasvussa -hankkeen asiakkuuksiin sekä tuotettavan palvelun sisältöihin liittyvistä asioista.

3. Aikataulut

Tarjouspyynnöt julkaistaan 26.11.2021 ja niihin on vastausaikaa perjantai 10.12.2021 kello 14:00 saakka.

Asiantuntijapalvelu tulee olla toteutettuna 31.12.2022 mennessä. Työn suunnittelu- ja valmisteluvaihe pyritään käynnistämään välittömästi hankintapäätöksen jälkeen.

4. Tarjouksessa esitettävät tiedot

Tarjouksessa on esitettävä seuraavat alla luetellut tiedot:

1) Tarjoavan yrityksen / yhteisön lyhyt esittely

2) Palvelun tarjoajan osaaminen ja kokemus tarjouspyynnön taustaa ja kohdetta vastaavista toimeksiannoista ja valmennustehtävistä

a) Vastuuhenkilön/vastuuhenkilöiden pätevyys ja osaaminen

b) Referenssit vastaavista asiantuntijapalveluista ja kehittämistehtävistä

3) Esitys toteutussuunnitelmasta ja sen aikataulusta

a) palvelun alustava sisältörunko sekä aikataulu (lopullinen sisältö suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa)

4) Asiantuntijapalvelun hinta

a) tuntihinta (alv 0 %) sisältäen kaikki palvelun tuottamisesta aiheutuvat kulut (materiaalit, puhelinkonsultoinnit sekä muut varsinaisesta asiakastyöstä aiheutuvat kulut)

b) palvelun kokonaishinnan muodostumisen erittely

i) asiakastyö/ asiakas (hinta/h, alv 0 %)

ii) asiakastyö/ pienryhmä (hinta/h, alv 0 %)

iii) suunnittelu ja valmistelutyö (hinta/h, alv 0 %) (määrä sovitaan tapauskohtaisesti projektihenkilöstön kanssa)

iv) mahdolliset matkakulut ja niiden veloitusperuste

c) Lisätöiden tuntiveloitushinta/h (alv 0 %) ja muiden kustannusten veloitusperusteet (alv 0 %)

5. Ilmoitus ja hankintamenettely

Ilmoitus tästä hankinnasta lähetetään kolmelle palvelun tuottajalle sähköpostitse. Ilmoitus tästä hankinnasta julkaistaan myös www.kaustisenseutu.fi -sivulla.

Tarjouspyyntöasiakirja on saatavissa vain suomen kielellä. Tarjous on laadittava kokonaisuudessaan suomen kielellä.

Tarjouksen antavan palveluntarjoajan tulee itse huolehtia siitä, että tämä tarjouspyyntö on kaikkien niiden henkilöiden käytössä, jotka vastaavat tarjousten laadinnasta.

Tarjouksen antaneella taholla ei ole oikeutta vaatia tarjouksen tekemisestä korvausta.

6. Valinta

Hyväksyttävän tarjouksen valinta ja palvelun hankinta perustuu kokonaistaloudellisesti edullisimpaan ratkaisuun. Mikäli tarjoaja ei jätä tarjousta määräaikaan mennessä, tarjousta ei käsitellä eikä hyväksytä.

Sellainen tarjous, jonka yhteydessä ei ole toimitettu kaikkia pyydettyjä todistuksia ja selvityksiä, ei vastaa sisällöltään tarjouspyyntöä. Pyydettyjen asiakirjojen toimittamatta jättäminen antaa perusteen tarjouksen hylkäämiselle.

Arviointi- ja valintakriteerit sekä niiden painoarvot valinnassa ovat:

1. Hinta, painoarvo 25 % (maksimipisteet 8)

a. Halvin tarjous saa maksimipisteet 8

b. Muut pisteet muodostuvat siten, että halvin hinta jaetaan tarjoushinnalla, jolla saatu suhdeluku kerrotaan maksimipisteellä 8. Suhdeluku on sitä pienempi, mitä kalliimpi tarjoushinta on suhteessa halvimpaan.

2. Osaaminen ja referenssit kohdassa 4 esitetyissä osa-alueissa, painoarvo 50 % (maksimipisteet 16)

a. Vastuuhenkilön/vastuuhenkilöiden pätevyys ja osaaminen (maksimipisteet 8)

b. Referenssit vastaavista asiantuntijapalveluista ja tehtävistä (maksimipisteet 8)

3. Toteutussuunnitelman soveltuvuus hankinnan tavoitteisiin ja sisältöihin, painoarvo 25 % (maksimipisteet 8)

Kaustisen seutukunta pidättää itsellään oikeuden olla hyväksymättä mitään jätetyistä tarjouksista, mikäli tarjoukset eivät vastaa haluttua kokonaisuutta tai hankinnan hinta muodostuu liian korkeaksi tai mikäli hankkeen päärahoittaja ilmoittaa hankinnan esteestä tai hankinnalle tulee jokin muu este.

Osatarjoukset eivät ole sallittuja. Vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja.

Kaustisen seutukunnalla on täydet oikeudet tilattuun/asiantuntijapalvelun toteuttamisesta syntyvään aineistoon, kun työ on maksettu. Kaustisen seutukunnalla on tällöin oikeus tehdä niihin muutoksia ja luovuttaa niitä kolmannen osapuolen käyttöön ilman eri korvausta.

Asiantuntijatyön toteuttajan on eriteltävä asiantuntijapalvelun toteuttamisen aikana syntyneet kustannukset ja toimitettava niihin liittyvät EU-projektihallinnoinnin edellyttämät dokumentit sekä muut esimerkiksi mahdollisiin matkoihin liittyvät dokumentit.

7. Laskutus ja sopimusehdot

Hankinta maksetaan laskua vastaan, kun työ on tilaajan toimesta hyväksytysti toimitettu. Laskun liitteeksi lisätään dokumentit palvelun toteuttamiseen käytetystä työajasta selitteineen sekä ajopäiväkirja.

Laskutusosoite

Lestijärven kunta/Kaustisen seutukunta

Lestintie 39

69440 LESTIJÄRVI

Y-tunnus: 0180774–6

Sähköpostilaskut osoitteeseen:

Verkkolaskutusosoite:

Lestijärven kunta 003701807746

Välittäjätunnus OKOYFIHH

Hankintaan sovelletaan Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot palveluhankinnoissa – sopimusehtoja http://vm.fi/socuments/10623/307565/JYSE+palvelut/564be8e8-8ed1-4b44-a206-701e54f6348e

Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti osapuolten välisillä neuvotteluilla ja sen jälkeen välimiesmenettelyllä.

Mahdollisista lisätöistä sovitaan tilaajan kanssa kirjallisesti erikseen (myös sähköposti menettely).

8. Tarjouksen jättöaika ja voimassaolo

Pyydämme toimittamaan tarjouksen perjantaihin 10.12.2021 klo 14.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet

Sähköpostiviestin otsikkoon teksti: ”MUKAAN-hanke työelämävalmennus asiantuntijapalvelu”

Tarjous on allekirjoitettava. Tarjouksen antaja on vastuussa siitä, että tarjouksen on allekirjoittanut toimivaltainen henkilö/nimenkirjoitusoikeuden omaava henkilö tarjouksen antavassa organisaatiossa.

Tarjouksen on oltava voimassa 28.2.2022 saakka.

Tarjouksessa on esitettävä seuraavat liitteet:

Ote kaupparekisteristä tai yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä (YTJ) (ei 3 kk vanhempi), verovelkatodistus sekä selvitys allekirjoitusoikeudesta.

9. Tarjouksen laatimiskieli sekä sopimusta sovellettaessa käytettävä kieli

Tarjous tulee laatia kokonaisuudessaan suomen kielellä, joka on myös sopimusta sovellettaessa käytettävä kieli.

10. Tarjoustietojen julkisuus

Kaikki tarjousasiakirjat ovat julkisia. Mikäli tarjoaja katsoo, että jokin osa tarjouksesta on liikesalaisuuden luonteinen ja sellaisena salassa pidettävä, tulee tästä mainita erikseen tarjouksessa ja esittää tämä osa tarjousta erillisenä liitteenä. Tarjouksen hintatieto ei ole liikesalaisuus.

11. Lisätietoja

Lisätietoja hankittavan palvelun sisällöstä antaa sähköpostitse projektipäällikkö Jaana Siermala, Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet

Halsualla 26.11.2021

Petri Jylhä