22.2.2024

Tarjouspyyntö: Pyrolyysilaitteiston hankinta HIILEKAS-hankkeen biohiilentuotannon demonstrointiin

HIILEKAS- hanke analysoi tarvittavat biohiilituotannon paikalliset ja alueelliset arvoketjut biohiilituotannon käynnistämiseksi Keski-Pohjanmaalla ja luo paikallisen pilotin ympärille näistä toimijoista ekosysteemimallinnuksen. Hanke viestii ja kouluttaa biohiilituotannosta ja demonstroi konkreettisesti biohiilen tuottamista pyrolyysiprosessilla.

HIILEKAS-hanke jakautuu neljään työpakettiin, joista ensimmäinen on biohiili-tuotannon demonstraatio ja tuotannon opastus. Pyydämme tarjouksia pyrolyysilaitteistosta, joka on siirrettävä, panostyyppinen retortti.

Hankittavan pyrolyysilaitteiston tulee täyttää laiteturvallisuusvaatimukset, tuottaa korkealaatuista biohiiltä, pyrolysoinnin tulee tarvittaessa onnistua samalla kertaa useista eri raaka-aineista, ja sen on otettava talteen pyrolyysiprosessissa syntyvät pyrolyysinesteet ja lämpöenergia. Pyrolyysilaitteiston tulee lisäksi olla siirrettävissä esimerkiksi traktorin peräkärryllä ja nostettavissa hallitusti traktorin etukuormaajan piikeillä. Laitteiston on tuotettava pyrolysointiprosessissa hankkeen aikana järjestettävissä demonstraatioissa laadukasta biohiiltä monipuolisesti erilaisista raaka-aineista, ja se on toimitettava käyttökuntoon valmistettuna toimeksiantajan ilmoittamaan osoitteeseen 30.04.2024 mennessä.

Tarjouspyyntö löytyy kokonaisuudessaan tästä linkistä: Tarjouspyyntö

Tarjoukset tulee toimittaa keskiviikkona 06.03.2024 klo 15.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen: . Sähköpostiviestin otsikkoon teksti: ”Hiilekas-pyrolyysilaitteisto”

Lisätietoja voi kysyä projektipäällikkö Reijo Virtaselta keskiviikkoon 28.2.2024 klo 12:00 mennessä
Kysymykset ja vastaukset julkaistaan HIILEKAS-hankkeen kotisivuilla sitä mukaa, kun niitä tulee. Kaikki kysymykset ja vastaukset julkaistaan viimeistään torstaina 29.2.2024 klo 16:00.