• Kiertotalous
  • Tarjouspyynnöt
27.1.2023

TARJOUSPYYNTÖ: Biokaasutuotannon hiilidioksidin talteenotto, varastointi ja käyttömahdollisuudet Kaustisen seutukunnan alueella, KIERTHON 2.0 -hanke

KIERTH2ON 2.0 -hanke pyytää tarjouksia asiantuntijapalvelun hankintaan liittyen biokaasutuotannon hiilidioksidin talteenottoon, varastointiin ja käyttömahdollisuuksien selvittämiseen Kaustisen seutukunnan alueella.

Kaustisen seutukunnan hallinnoiman ja Euroopan aluekehitysrahaston rahoittaman KIERTH2ON 2.0 -hankkeen työpaketti 3:ssa selvitetään biometaanin jatkojalostusmahdollisuuksien edellytyksiä Kaustisen seutukunnan alueella. Seutukunnan alueella bioenergia on tunnistettu selvänä mahdollisuutena alueelle ja biokaasun tuotanto- ja kysyntäpotentiaali alueella on merkittävä. Biokaasun seudullinen kysyntäpotentiaali on suuri muun muassa teollisuuden, yhdyskuntaenergian ja maatalouden toimialoilla.

Biokaasutuotannon metaanille on selkeä tarve ja kysyntä, mutta vielä on selvittämättä prosessissa syntyvän hiilidioksidin mahdollisuudet seudulla. Nyt hankittavan asiantuntijapalvelun tarkoituksena on selvittää Kaustisen seutukunnan alueella biokaasutuotannon hiilidioksidin talteenottoa ja hiilidioksidin seudullisia hyödyntämismahdollisuuksia.

Tarjouspyyntö sisältää mm. seuraavat osa-alueet:

1. Selvitetään biokaasun jalostuksen yhteydessä vapautuvan hiilidioksidin talteenoton, puhdistuksen ja varastoinnin edellytykset Kaustisen seutukunnan alueella.
  2. Tarkastellaan alueella biokaasujalostuksen yhteydessä tuotetun hiilidioksidin hyödyntämismahdollisuuksia ja biogeenisen hiilidioksidin (bioCO2) käyttöä.

Tarjouspyyntö löytyy kokonaisuudessaan täältä: Tarjouspyyntö

Pyydämme toimittamaan tarjouksen keskiviikkoon 15.02.2023 klo 14 mennessä sähköpostitse osoitteeseen Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet

Lisätietoja hankittavan palvelun sisällöstä antaa sähköpostitse projektipäällikkö Salla Siivonen Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet

Lisätietoja hankkeesta: www.kierthon2.fi