• Asukkaille
21.10.2021

Projektipäällikkö KIERTH₂ON! 2.0 -hankkeelle - HUOM! Hakuaikaa jatkettu

Hakuaikaa jatkettu 18.11. saakka

Kaustisen seutukunnan menestystekijöitä ovat bio- ja kiertotalous sekä uusiutuva energia, joiden osalta seutukunnalla on käynnissä olevaa hanketoimintaa mm. biokaasutuotantoon liittyen. KIERTH₂ON! 2.0 -hanke on osa Kaustisen seutukunnan toimintaa, jolla luodaan uusiutuvan energian ekosysteemejä tukemaan maaseutualueiden rakennemuutosta. Tavoitteena on löytää ratkaisuja biokaasun ja sen jalosteiden kysynnän ja tarjonnan kohtaannon haasteeseen lyhyellä ja pitemmällä aikavälillä. Selvitämme myös vetytalouden mahdollisuuksia ja merkitystä alueellemme. Hanke liittyy myös KASE Smart Countryside -ohjelmakokonaisuuteen, jolla kehitetään digitalisaatiota hyödyntäviä sovelluksia ja palveluja yksityisellä ja julkisella sektorilla.

Hankkeen työpaketteja ovat: 1) Uusiutuvan energian alueellisen kysynnän aluetaloudelliset vaikutukset, 2) alueellisen kysynnän markkina-analyysi ja investointiedellytykset, 3) jakelujärjestelmän analyysi ja kehittämissuunnitelma, 4) biometaanin jalostusmahdollisuudet ja toteutussuunnitelma (vedyn ja hiilen tuotanto, CO2 jatkokäyttö, CHP -laitokset), 5) KASE BioEnergyHUB - Kysynnän ja tarjonnan kohtaamispaikan perustaminen ja 6) visio, tiekartta ja toimenpidesuunnitelma v. 2030. Hankkeen olennainen osa on laaja ja tiivis verkostoyhteistyö yritysten, kuntien ja TKI -organisaatioiden kanssa.

Hankkeen rahoittavat Keski-Pohjanmaan Liitto (REACT EU) ja seudun kunnat. Hankkeen toteutus 31.8.2023 saakka.

Projektipäällikkö vastaa kokonaisuudessaan hankkeen toteutuksesta ja hallinnosta. Hankkeen toteutuksen apuna toimivat osa-aikaiset hankeassistentti ja tiedottaja. Tukena toimii myös seutuorganisaation muu henkilöstö. Tarvittavaa erikoisosaamista on mahdollista hankkia ulkopuolisilta asiantuntijoilta.

Odotamme valittavalta henkilöltä soveltuvaa korkeakoulutusta sekä hankkeen sisältöalueisiin liittyvää osaamista ja kokemusta. Kehittämis- ja/tai investointihankkeiden hallinnon ja toteutuksen osaaminen katsotaan eduksi. Toivomme valittavalta henkilöltä laaja-alaista näkemystä maaseudun ja biotalouden vahvuuksista, mahdollisuuksista ja kehityssuunnista. Tehtävässä onnistuminen edellyttää hyviä valmiuksia verkostoitumiseen ja vuorovaikutukseen yksityisen ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa. Tehtävässä on myös tärkeää oma-aloitteinen ja suunnitelmallinen työnote. Sujuvan suomen kielen lisäksi muu kielitaito on eduksi. Työssä tarvitaan M365-ympäristön sujuvaa käyttöosaamista. Työ edellyttää myös ajokorttia ja auton käyttömahdollisuutta.

Tehtävä on kokoaikainen ja määräaikainen kestäen hankkeen loppuun ja siinä on 6 kk:n koeaika. Projektipäällikön toivotaan aloittavan työssään mahdollisimman pian. Työsuhteen ehdot ovat KVTES:in mukaiset. Työpisteen sijainti on sovittavissa seutukunnan toiminta-alueen eri kuntiin.

Hae paikkaa lähettämällä hakemus ja cv sähköpostilla 8.11.2021 mennessä osoitteeseen: kirjaamo(at)kaustisenseutukunta.fi. Viestin otsikkokenttään ”Projektipäällikkö Kierthon 2.0”

Tule kehittämään muuttuvaa maaseutua näköalapaikalle osaavan tiimin tukemana!

Lisätiedot: