• Asukkaille
10.6.2021

PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ KASE Smart Countryside: Kuitua Kylille -hankkeelle

Kaustisen seutukunnan tietoverkkojen rakentaminen on käynnistetty runkoverkon rakentamisella jo vuonna 1997. Sen jälkeen tietoverkkoja on laajennettu vuosien mittaan yli 1 000 km:n laajuiseksi verkostoksi (runkoverkko + liityntäverkot). Kaustisen seutukunnan tietoverkkoja hallinnoi tällä hetkellä kuntien 100 % omistama yhtiö KaseNet Oy. Hankkeen tavoitteena on koota kattava tieto alueen tietoliikenneyhteyksien laajentamistarpeista sekä valokuituyhteyksistä kiinnostuneista asukkaista ja yrityksistä. Hankkeessa luodaan selvitysten perusteella toteuttamissuunnitelma valokuituyhteyksien laajentamiseen sekä laaditaan tarvittavat suunnitelmat ja rahoitushakemukset. Projektipäällikkö hallinnoi myös hankkeeseen liittyvää erillistä investointihanketta. Hankkeen rahoittavat Pohjanmaan ELY-keskus / Maaseuturahasto ja seudun kunnat. Hankkeen toteutusaika päättyy 31.8.2023.

Projektipäällikkö vastaa kokonaisuudessaan hankkeen toteutuksesta ja hallinnosta. Hankkeen toteutuksen apuna toimii projektisihteeri sekä seutukunnan muuta henkilöstöä. Lisäksi tarvittavaa erikoisosaamista on mahdollista hankkia ulkopuolisilta asiantuntijoilta.
Odotamme valittavalta henkilöltä soveltuvaa koulutusta ja tietoverkkoihin liittyvien kiinteiden yhteyksien teknologioiden tuntemusta. Julkisen sektorin kehittämis- ja/tai investointihankkeiden hallinnon ja toteutuksen osaaminen katsotaan eduksi. Tehtävässä onnistuminen edellyttää hyviä valmiuksia viestintään, verkostoitumiseen ja vuorovaikutukseen yksityisen ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa. Tehtävässä on tärkeää oma-aloitteinen työnote ja tuloshakuisuus. Sujuvan suomen kielen lisäksi muu kielitaito on eduksi.

Työssä tarvitaan M365-ympäristön sujuvaa käyttöosaamista. Työ edellyttää myös ajokorttia ja auton käyttömahdollisuutta. Tehtävä on määräaikainen kestäen hankkeen loppuun ja siinä on 6:n kk:n koeaika. Projektipäällikön toivotaan aloittavan työssään mahdollisimman pian. Tehtävä on vuoden loppuun asti kokoaikainen, jonka jälkeen tehtävä muuttuu osa-aikaiseksi. Työsuhteen ehdot ovat KVTES:in mukaiset. Työpisteen sijainti on sovittavissa seutukunnan toiminta-alueen eri kuntiin. Hakija voi esittää palkkatoivomuksensa.
Hae paikkaa lähettämällä hakemus ja cv sähköpostilla 21.6.2021 mennessä osoitteeseen: kirjaamo(at)kaustisenseutukunta.fi. Viestin otsikkokenttään ”Projektipäällikkö Kuitua Kylille”

Lisätiedot: