• Asukkaille
  • Yleinen
13.8.2020

Haussa projektipäällikkö ja projektityöntekijä MUKAAN - Mukana kasvussa -ESR-hankkeeseen

Haemme kolmivuotiseen ESR-rahoitteiseen MUKAAN – Mukana kasvussa -hankkeeseen kahta kokoaikaista henkilöä

PROJEKTIPÄÄLLIKKÖÄ JA PROJEKTITYÖNTEKIJÄÄ

MUKAAN-hankkeen projektihenkilöstö vahvistaa kuntien roolia kuntien vastuulla olevien työllisyysasioiden hoitamisessa. Työskentelyalueena on Keski-Pohjanmaan maaseutu kuuden kunnan alueella (Halsua, Kaustinen, Lestijärvi, Perho, Toholampi ja Veteli).

Hankkeen kohderyhmää ovat alueen 16-64-vuotiaat työelämän ulkopuolella olevat henkilöt, syrjäytymisvaarassa olevat henkilöt sekä heikossa työmarkkina-asemassa olevat henkilöt, jotka tarvitsevat vahvaa tukea lähteäkseen käyttämään tarjolla olevia julkisia palveluita. Hankkeen tavoitteena on kohderyhmän osallisuuden ja hyvinvoinnin edistäminen, työ- ja toimintakyvyn ylläpitäminen ja vahvistaminen sekä toiminta- ja palvelumallien kehittäminen kohderyhmän tukemiseen, rohkaisuun, aktivointiin ja valmiuksien lisäämiseen. Hankkeella edistetään kohderyhmän osallisuutta sekä työ- ja toimintakykyä yksilöohjauksen ja ryhmätoiminnan keinoin. Jalkautuvilla palveluilla ja yhdessä osallistujien kanssa sovittavilla yksilöllisillä tavoitteilla tuetaan ja edistetään osallistujaa arjen- ja elämänhallinnassa.

Hankkeessa kehitetään paikallinen monialainen yhteistyömalli, jossa hankehenkilöstö, sosiaali- ja terveysviranomaiset ja työllisyysviranomaiset koordinoidusti vahvistavat kohderyhmän osallisuutta ja polkuja työelämään. Lisäksi hankkeessa testataan Kompassi-toimintakykymittarin sähköisen sovelluksen soveltuvuutta kuntien ja seutukunnan työllisyyspalveluissa jatkossa.

Projektipäällikkö vastaa hankkeen toteuttamisesta: hankkeen aikaisten palvelujen tuottamisesta, monialaisen yhteistyöverkoston toiminnan sujuvuudesta ja kehittämisestä, hyvien käytänteiden levittämisestä sekä kaikista kehittämishankkeen edellyttämistä työtehtävistä (mm. viestintä, kilpailutukset, ohjausryhmätyöskentely, raportointi). Projektipäällikkö osallistuu myös asiakastyöhön yhdessä projektityöntekijän kanssa. Projektipäällikkö huolehtii hankkeen tavoitteiden toteutumisesta yhteistyössä keskeisten sidosryhmien kanssa.

Projektipäälliköltä edellytämme:

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • kokemusta kohderyhmän parissa työskentelystä
  • itsenäistä, tavoitteellista ja kehittämishakuista työotetta
  • projektitoiminnan tuntemusta
  • hyviä vuorovaikutus ja yhteistyötaitoja
  • ajokorttia ja oman auton käyttömahdollisuutta

Projektityöntekijä osallistuu hankkeen toteuttamiseen yhdessä projektipäällikön kanssa. Keskeisenä työtehtävänä on kontaktoida kohderyhmää ja kulkea asiakkaan rinnalla saattaen häntä sovittuihin palveluihin ja opastaen erilaisissa arkirutiineissa. Projektityöntekijä osallistuu yksilö- ja pienryhmätoimintojen suunnitteluun ja toteuttamiseen sekä yhdessä projektipäällikön kanssa toiminta- ja palvelumallien kehittämiseen.

Projektityöntekijältä edellytämme:

• soveltuvaa opisto tai ammattikorkeakoulututkintoa (esim. sosionomi)
  • kokemusta kohderyhmän parissa työskentelystä
  • kokemusta yksilö ja ryhmäohjauksesta
  • kykyä kohdata asiakas yksilönä
  • hyviä vuorovaikutus ja yhteistyötaitoja
  • omaaloitteista ja itsenäistä työotetta
  • ajokorttia ja oman auton käyttömahdollisuutta

Arvostamme sujuvaa suullista ja kirjallista ilmaisua sekä kokemusta ESR-hankkeista. Työt vaativat aktiivista liikkumista Keski-Pohjanmaan alueella ja kunnissa, joten alueen, kuntien ja toimijoiden tuntemus katsotaan eduksi.

Työsuhteet ovat määräaikaisia riippuen hankkeen rahoituksesta ja niissä noudatetaan 6 kk:n koeaikaa. Työsuhteiden ehdot ovat KVTES:in mukaiset. Työpisteen sijainti on sovittavissa toiminta-alueen eri kuntiin. Hakija voi esittää palkkatoivomuksensa.

Hakemukset ja CV:t sähköpostilla osoitteeseen kirjaamo(a)kaustisenseutukunta.fi sunnuntaihin 30.8.2020 mennessä. Viestin otsikkokenttään ”MUKAAN projektipäällikkö” tai ”MUKAAN projektityöntekijä” hakemasi työtehtävän mukaan.

Lisätiedot:

Petri Jylhä, kehittämisjohtaja, petri.jylha(a)kaustisenseutukunta.fi, puh 050 551 3030

Minna Kauppinen, kehittämispäällikkö, minna.kauppinen(a)kaustisenseutukunta.fi, puh 050 500 2102