• Asukkaille
  • Kiertotalous
  • Tarjouspyynnöt
11.3.2022

KIERTOON! -hankkeen tarjouspyyntö asiantuntijapalveluista liittyen biokaasutustestausten kokonaisuuteen

Kaustisen seutukunnan hallinnoima Kiertoon! -hanke pyytää tarjouksia asiantuntijapalveluista liittyen biokaasutustestausten kokonaisuuteen.

Tarjouspyyntö koostuu seuraavista osa-alueista:

Hankkeen ja palvelun tuottajan toimesta määritellään yhdessä, mitä yksittäisiä syötteitä on relevanttia testata kaasuntuottoa ajatellen. Testejä tehdään vain niillä kaasutusyhdistelmillä, joita ei mahdollisesti ole vielä testattu. Eli, jos tarjoajalta löytyy jo testausaineistoa halutuista syöteyhdistelmistä, käytetään niitä.

Tämän jälkeen hankkeen toimesta arvioidaan, millaisilla syöteyhdistelmillä suunniteltuja laitoksia voidaan aidossa tilanteessa ajaa, tuotto/saatavuusnäkökohdista.

Tarjouksessa tulee eritellä seuraavat:

1. Hinta tarjoajan omistuksessa olevan biokaasun tuottoon liittyvän testidatan käyttämiselle (mikäli maksullista)

2. Hinta yksittäisille metaanin tuotto-/suotautumiskokeille. Hinta ilmoitetaan eriteltynä koeajan pituudella sekä tarjottavalla astiakoolla. Hinnan tulee sisältää kaikki testaukseen liittyvät kustannukset (esim. testien materiaalien hankinta, testien suorittaminen tarjoajan tiloissa/laitteilla sekä testitulosten analysointi ja raportointi).  Tarjousta pyydetään eriteltynä:

- pienelle astiakoolle (n. 10–60 litraa) sekä

- pilot-luokan koolle (1:1 todellisen tuotannon kanssa, suotautumisen varmentaminen)

3. Hinta tarvittavalle konsultoinnille liittyen biokaasutustestausten toteuttamiseen (tunti ja päivähinta). Tähän sisältyy arviointi muun muassa siitä, onko olemassa tietämystä, miten halutut syöteyhdistelmät prosessissa toimivat, sillä pienen astiakoon kokeilla ei vielä selviä kuinka syöte toimii prosessiteknisesti oikeasti käytetyillä patjan vahvuuksilla.

Asiantuntijapalvelut toteutetaan suomen kielellä. Tarjouspyyntö ja liitteet selviävät kokonaisuudessaan tarjouspyyntöasiakirjoista.

Pyydämme toimittamaan tarjouksen torstaihin 31.03.2022 klo 14.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen Salli JavaScriptin suoritus selaimesi asetuksista nähdäksesi sähköpostiosoitteet.

Halsualla 11.3.2022

KAUSTISEN SEUTUKUNTA