• Asukkaille
  • Yleinen
2.7.2020

Kaustisen seutukunta on mukana VirtuaaliKaustinen -tapahtumassa

Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit ovat luoneet elämyksiä tuhansille esiintyjille ja kävijöille vuosikymmenten ajan. Perinteisten festivaalien järjestäminen ei tänä vuonna kuitenkaan ollut mahdollista. Kansanmusiikin ystäville halutaan kuitenkin tarjota hiukan helpotusta festarikaipuuseen suorien lähetysten, videotallenteiden ja virtuaalisen yhteissoiton muodossa. Myös Kaustisen seutukunta ja sen jäsenkunnat Halsua, Kaustinen, Lestijärvi, Toholampi ja Veteli haluavat olla mukana välittämässä ihmisille festari-iloa myös poikkeusaikana.
Kaustinen soi siis tällä kertaa verkossa. Tapahtuman nimi on VirtuaaliKaustinen, ja sen osoite on www.kaustinen2020.net. 13.-19. heinäkuuta nähdään ja kuullaan suoria lähetyksiä, videotallenteita, työpajoja ja lastenohjelmaa Kaustiselta.  Loppuviikosta on luvassa Kaustinen Live –konsertteja. Kaustisen seutukunta tarjoaa lauantain 18.7. yleisön toivekonsertin. Silloin esiintyy legendaaristen Yökatrillien vetäjä JPP.

Yhteistyötä koko seudun hyväksi

Kaustisen seutukunta tekee työtä koko seudun elinvoiman hyväksi. Sen tavoite on olla kärkijoukoissa myös digitalisaation hyödyntämisessä alueen elinvoiman kehittämiseksi.  Parhaimmillaan digitalisaatio tarjoaa maaseudulle uutta työtä ja elinkeinoja. Ja monia uusia mahdollisuuksia, joista poikkeusajan virtuaalifestivaalit on erinomainen esimerkki. Siksi Kaustisen seutukunta haluaa olla mukana tukemassa VirtuaaliKaustisen järjestämistä. Samalla saamme laajaa näkyvyyttä, jonka avulla tuodaan esiin Kaustisen seudun mahdollisuuksia ja palveluntarjontaa uusien verkkosivujemme kautta.
Kaustisen Festivaalit on vuosikymmenten ajan ollut hieno ihmisten ja musiikkielämysten kohtaamispaikka. Vuosi 2020 on ollut monessa mielessä erilainen, eikä Kaustinen Folk Music Festival ole tässä suhteessa poikkeus. Kaustisen tunnelmasta voi kuitenkin tänä vuonna nauttia niin kotisohvilla kuin mökkilaitureilla, maalla ja kaupungeissa, yksin tai pienissä porukoissa. Annetaan siis musiikin soida verkossa ja sydämissä, ja kohdataan taas ensi kesänä perinteiseen tapaan Kaustisella!

Musiikillisin kesäterveisin,