17.4.2020

Kaustisen seutukunnan yksinyrittäjien tukihaku on avattu

Kaustisen seutukunnan jäsenkunnat Kaustinen, Veteli, Toholampi, Halsua ja Lestijärvi ovat avanneet yksinyrittäjille tarkoitetun tuen hakupalvelun.

Kaustisen seutukunnan yksinyrittäjät voivat hakea 2000 euron yksinyrittäjän tukea Kaustisen seutukunnan sivuilta, www.kaustisenseutu.fi, löytyvän sähköisen hakulomakkeen kautta. Kaustisen seutukunta neuvoo ja opastaa yrittäjiä hakemusten tekemisessä.

Yksinyrittäjän tukea voidaan myöntää yksin taloudellista toimintaa Suomessa harjoittavalle päätoimiselle yrittäjälle, jolla ei ole palkattua työvoimaa. Yrittäjyys katsotaan päätoimiseksi, mikäli yrittäjä on YEL-rekisterissä tai hakija voi esittää minimissään 20 000 euron yrittäjätulon tai laskutuksen. Mikäli yritys on aloittanut alle 6 kuukautta sitten, tulee yrittäjän osoittaa, että jo syntynyt tulovirta olisi jatkuessaan johtanut 20 000 euron laskutukseen 12 kuukauden ajanjaksolla.

Tuen saamisen ehtona on, että yksinyrittäjän taloudellinen tilanne ja liikevaihto ovat heikentyneet koronavirusepidemian vuoksi 16.3.2020 jälkeen, ja yksinyrittäjällä katsotaan olevan edellytykset kannattavaan liiketoimintaan.

- Järjestämme perjantaina 17.4. klo 10.30 webinaarin kaikille tuesta kiinnostuneille. Käymme tilaisuudessa läpi tuen tarkempia ehtoja sekä annamme ohjeita hakemuksen täyttämiseen. Toivottavasti mahdollisimman moni kiinnostunut pääsee osallistumaan tilaisuuteen. Teemme tilaisuudesta toki nauhoitteen, jotta myös ne, joille ajankohta ei sovi, voivat tilaisuuden myöhemmin tallenteena katsoa, sanoo Kaustisen seutukunnan yritysneuvoja Erkki Laide.

Tarkempaa tietoa yksinyrittäjän tuen ehdoista ja ohjeita tuen hakemiseen myös Kaustisen seutukunnan kotisivuilta: kaustisenseutu.fi

Hakulomakkeelle pääsee tästä.

17.4.2020 klo 10:30 järjestetyn webinaarin tallenne löytyy täältä.

Lisätietoja antavat:

Petri Jylhä, Kaustisen seutukunta, kehittämisjohtaja, p. 050 551 3030