21.12.2021

Kustannustuen viides hakukierros avoinna

Kustannustuen viides hakukierros on avoinna 21.12.2021 klo 09.00 ja 18.2.2022 klo 16.15 välisen ajan. Viidennen hakukierroksen tuki korvaa kuluja yrityksille, jotka ovat kärsineet julkisoikeudellisista, koronapandemian torjuntaan liittyvistä rajoituksista. Tuki kohdistuu kuluihin, jotka ovat syntyneet 1.6.–30.9.2021. Tukea haetaan Valtiokonttorin sähköisen asiointipalvelun kautta.

Tuen ehdot ovat:

• yrityksen Verohallinnolle 1.6.2021 ilmoitettu päätoimiala kuuluu tuen piiriin. Tuen piiriin kuuluvat toimialat löytyvät täältä: https://www.valtiokonttori.fi/kustannustuki-toimialat/
  • jos yrityksen toimiala ei kuulu tuen piiriin mutta muut tuen ehdot täyttyvät, tukea voidaan myöntää harkinnanvaraisesti, jos yritykseen tai sen asiakaskuntaan on kohdistunut julkisoikeudellinen koronapandemian torjuntaan liittyvä rajoitus.
  • yrityksen liikevaihto on laskenut yli 30 % vertailukausien välillä.
  • yrityksellä on ollut palkkakuluja ja joustamattomia kuluja, joita on vaikea sopeuttaa.

Yritysten lisäksi säätiöt ja yhdistykset, joilla on liiketoimintaa, voivat hakea tukea. Yritysten kokoa tai yhtiömuotoa ei ole rajattu. Yrityksellä tulee kuitenkin olla Y-tunnus.

Tarkemmat tiedot tuesta, tuen vertailukausista, korvattavista joustamattomista kuluista ja palkkakuluista Valtionkonttorin www-sivuilta osoitteesta:

Jarmo Finnilä, yrityskehittäjä, p. 050 337 3538, jarmo.finnila(at)kaustisenseutukunta.fi